Digitalizácia Slovenska odštartovala, vo veľkom bude pokračovať v roku 2011.

20.12.2010 Celý región

Obyvatelia niektorých obcí a miest na Slovensku už sledujú televíziu digitálne aj prostredníctvom TV antény.
Po úplnom a definitívnom ukončení šírenia analógového terestriálneho vysielania majú títo televízni diváci k dispozícii kvalitnejší digitálny signál (DVB-T) so širším spektrom televíznych programov. Prechod z analógového na digitálne televízne vysielanie sa zavŕši v prvej polovici roka 2011 a bude sa týkať väčšiny obyvateľov Slovenska. O procese digitalizácie sa obyvatelia dozvedajú prostredníctvom informačnej kampane Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR.

Časť Slovenska už využíva DVB-T
Lepší signál, kvalitnejší obraz, čistejší zvuk a širšia ponuka televíznych kanálov bez zmeny mesačných poplatkov. Takto dnes vyzerá sledovanie televízie v domácnostiach, ktoré v prvej vlne digitalizácie Slovenska prešli z analógového vysielania na digitálne terestriálne televízne vysielanie.

Verejnosť bola informovaná
V rámci komplexnej informačnej kampane realizovanej z prostriedkov Ministerstva dopravy výstavby a regionálneho rozvoja SR sa uskutočnilo viacero komunikačných aktivít a využilo sa celé spektrum efektívnych komunikačných nástrojov.
Styk s novinármi zabezpečoval mediálny pracovník, ktorý zároveň počas celého roka dohliadal na spoluprácu s celospoločenskými, ako aj regionálnymi médiami. Vzhľadom na obsahovú náročnosť celého procesu digitalizácie Slovenska boli využité aj platené PR články, ktoré boli podľa schváleného mediálneho plánu nasadzované v celoplošných, ako aj regionálnych periodikách.

Okresné mestá navštívil informačný minibus
Informačno-servisný tour po Slovensku, ktorého cieľom bolo dostať informácie bezprostredne k obyvateľom do regiónov, prešiel 49 okresnými mestami. Mobilný DVB-T minibus spolu s maskotom komunikačnej kampane – Telkou Anténkou – navštívil námestia a pešie zóny. Občania dostali od odborne zaškoleného tímu promotérov odpovede na svoje otázky, informácie a propagačné materiály kampane.
Regionálne médiá boli pozvané na Stretnutia s novinármi, organizované v krajskom meste toho VÚC, v ktorého obciach práve prebiehal DVB-T tour. V rámci tohto stretnutia boli médiám odprezentované všeobecné informácie a informácie špecifické pre daný kraj.

Informácie online
Neustály prístup k aktuálnym informáciám je zabezpečený prostredníctvom webstránky www.digimedia.sk (resp. www.dvbt.sk), ktorá poskytuje podrobné informácie, novinky a aktuality, dôležité technické informácie či informácie o aktuálnom časovom harmonograme prechodu na DVB-T vysielanie v jednotlivých lokalitách Slovenska. Odpovede na konkrétne otázky a špecifické informácie o prechode na DVB-T sú poskytované aj na bezplatnej infolinke, ktorá bola zriadená špeciálne na účely informačnej kampane a aktívna je v pracovných dňoch od 9:00 – 16:00 hodiny, ako aj prostredníctvom infomailu: info@digimedia.sk.

Spolupráca so samosprávou
V rámci rozšírenia povedomia o prebiehajúcej informačnej kampani bola nadviazaná spolupráca so Združením miest a obcí Slovenska (ZMOS). Využité boli existujúce platformy – pravidelné stretnutia, na ktorých členovia ZMOSu (starostovia a primátori miest a obcí Slovenska) získali dôležité informácie o procese digitalizácie Slovenska.

Komunikácia na lokálnej úrovni
V rámci dodatkovej vlny kampane, realizovanej v októbri – novembri 2010, ktorá bola reakciou na aktuálny vývoj zmeny analógového terestriálneho televízneho vysielania zo strany spoločnosti Towercom, boli spracované a do dotknutých domácností distribuované informačné balíčky, primátorom a starostom relevantných miest a obcí boli zaslané osobné listy a informačné plagáty určené na výlep v priestoroch obecných/mestských úradov. Do príslušných lokálnych médií boli zaradené PR články a rozhlasové spoty.
Účelom informačnej kampane bolo oboznámiť cieľovú skupinu so spustením terestriálneho digitálneho televízneho vysielania a s aktualizáciou jeho rozsahu, ako aj poskytnúť domácnostiam podrobnejšie informácie o technických požiadavkách, ktoré z prechodu na DVB-T pre dotknuté domácnosti vyplývajú.

Vyvrcholenie príde v roku 2011
Proces digitalizácie pozemského televízneho vysielania bude intenzívne pokračovať aj v roku 2011. Počas prvých šiestich mesiacov dôjde k postupnému vypínaniu vysielačov šíriacich analógové televízne vysielanie na území takmer celého Slovenska a zároveň sa úmerne zvýši pokrytie digitálnym televíznym signálom.
Cieľom informačnej kampane bude predovšetkým informovanie verejnosti o definitívnom vypínaní analógového TV signálu na väčšine územia SR. Nosným komunikačným médiom by mala byť televízia, ktorá s digitalizáciou priamo súvisí, a internet. Naplánované sú televízne spoty, ktoré budú vychádzať z pôvodnej kreatívnej koncepcie. Obyvateľom bude naďalej k dispozícii aktualizovaná webstránka a bezplatná infolinka. Plánovaná je distribúcia informačnej brožúry s aktuálnymi informáciami o prechode na DVB-T do schránok všetkých domácností na Slovensku. Podpora informovanosti verejnosti má byť zintenzívnená prostredníctvom tlačových konferencií v jednotlivých regiónoch Slovenska, načasovaných pred začatím vypínania televízneho analógového vysielania v danej lokalite.
 

Vyberte región